Thursday 17 December 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

 

Belajar bersikap adil. Yang Mahakuasa mengasihi mereka yang adil. Kadang-kadang anda tidak menyukai seseorang berdasarkan apa yang orang lain katakan tentang dia atau keterangan orang lain mengenai dirinya. Tetapi dia ternyata menjadi orang yang baik. Oleh itu, jauhkan diri daripada mempunyai idea-idea awal. Beri peluang kepada semua orang.




Bagaimana anda menjalani kehidupan setiap hari. Adakah anda menabur benih kebaikan sehingga anda dapat menuainya kemudian atau melakukan apa sahaja yang anda rasa. Jangan buang masa singkat anda di dunia ini. Menaburkan benih positif, rasa syukur, cinta, harapan dan lain-lain serta melihat bagaimana kesannya kepada orang di sekeliling anda.


Tidak kira apa keadaannya, jangan menyakiti orang lain. Jangan bersikap jahat. Anda tidak pernah tahu apa yang dilalui orang seterusnya. Sekiranya anda tidak dapat mengatakan perkataan yang baik atau melakukan sesuatu yang menyenangkan, lebih baik diam. Terdapat banyak kejahatan di dunia hari ini, anda tidak perlu menambahkannya.


Mahakuasa. Maafkan kami kerana berusaha memperbaiki perkara sendiri. Maafkan kami kerana berlari mencari pertolongan padahal kami harus berpaling kepada-Mu. Maafkan kami kerana lupa betapa kami memerlukan Anda melebihi semua orang & semua yang lain. Anda tahu keperitan, beban & perhatian kami. Sembuhkan kami. Buat kita kembali sihat.



Kebenaran yang menyedihkan tentang kesusahan & malapetaka ialah mereka mendedahkan rakan sejati & musuh sebenar anda. Siapa yang akan menolong anda? Siapa yang akan hadir untuk hanya menawarkan kata-kata baik? Anda mungkin boleh menghitungnya dengan jari satu tangan! Itu kenyataan!



KEHADIRAN MINGGU 8 



No comments:

Post a Comment