Friday 19 June 2020

BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1



Logo tersebut menceritakan mengenai ikatan kekeluargaan yang erat antara satu dengan lain. Logo tersebut juga menceritakan mengenai keluarga yang bakal menimang cahaya mata baru dan menambah ahli keluarga yang baru. Sesungguhnya keluarga itu tidak ternilai dan tidak mempunyai galang ganti.

[1] Keluarga
Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudata
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka



RUJUKAN:
Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi.  
Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu

No comments:

Post a Comment